Рекламата е призвана чрез обективна и компетента информация да подготвя съответните потребителски среди за въвеждането на нова стака или услуга на пазара; да съдейства за продажба; да разширява и стабилизира пласмента; да направлява потребителския вкус и други. Тя е комплексна дейност, която може да има за предмет отделна стока, услуга, фирма, търговска марка, лице и прочие, но за да постигне желаните резултати при разработване на рекламната политика предприятието трябва да определи точно и ясно обектът, субектът и целите на рекламата.
Предмет/обект/-в зависимост от извесността и положението на предприятието, и предлаганите от него стоки или услуги той може да бъде:
-фирмата-институционална реклама;
-търговската марка-маркова реклама;
-стоката или услугата-стокова реклама;
-комбинирана реклама.
При определяне на предмета е необходимо да се определи какво точно се нуждае от реклама
Субект-реципиента на рекламната комуникация отделно лице или група от хора, към които е насочено рекламното послание. Съществуват 3 категории субекти:
-адресантът-индивидуалният реципиент, който винаги е конкретен;
-целевата група-лица групирани по отношение на рекламният обект чрез общи цели, интереси и мотиви .
-аудитория-съвкупност от лица, които контактуват постоянно /в определен период/ с помоща на конкретни комуникационни канали. Тук се включват и лица, които не са потенциални купувачи, но до които достига рекламното послание.
Рекламни цели- най-общо рекламната цел може да се определи като популязиране на обекта на рекламата пред субекта, репективно сред някаква аудитория. Тя е вторична и производна от общата търговска цел на рекламодателя и зависи от останалите елементи на маркетинг-микса и най-вече от пласментната политика.
При определяне на рекламните цели следва да се изхожда от степента на познаване и предпочитане на обекта на рекламата.
Сделката на Google с DoubleClick стана о...
Този неясен обект на желанието
Защо истинските жени не са с истински мъ...
Маркетингови изследвания за начинаещи