Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2006 13:54 - Рекламата - предмет/обект/, субект и цели
Автор: reklama Категория: Бизнес   
Прочетен: 13842 Коментари: 0 Гласове:
0



Рекламата е призвана чрез обективна и компетента информация да подготвя съответните потребителски среди за въвеждането на нова стака или услуга на пазара; да съдейства за продажба; да разширява и стабилизира пласмента; да направлява потребителския вкус и други.  Тя е комплексна дейност, която може да има за предмет отделна стока, услуга, фирма, търговска марка, лице и прочие, но за да постигне желаните резултати при разработване на рекламната политика предприятието трябва да определи точно и ясно обектът, субектът и целите на  рекламата.

Предмет/обект/-в зависимост от извесността и положението на предприятието, и предлаганите от него стоки или услуги той може да бъде:

 -фирмата-институционална реклама;

 -търговската марка-маркова реклама;

 -стоката или услугата-стокова реклама;

  -комбинирана реклама.

При определяне на предмета е необходимо да се определи какво точно се нуждае от реклама

Субект-реципиента на рекламната комуникация отделно лице или група от хора, към които е насочено рекламното послание. Съществуват 3 категории субекти:

 -адресантът-индивидуалният реципиент, който винаги е конкретен;

 -целевата група-лица групирани по отношение на рекламният обект чрез общи цели, интереси и мотиви .
 -аудитория-съвкупност от  лица, които контактуват постоянно /в определен период/  с помоща на конкретни комуникационни канали. Тук се включват и лица, които не са потенциални купувачи, но до които достига рекламното послание.


Рекламни цели- най-общо рекламната цел може да се определи като популязиране на обекта на рекламата пред субекта, репективно сред някаква аудитория. Тя е вторична и производна от общата търговска цел на рекламодателя и зависи от останалите елементи на маркетинг-микса и най-вече от пласментната политика.

   При определяне на рекламните цели следва да се изхожда от степента на познаване и предпочитане на обекта на рекламата.



Тагове:   обект,   предмет,   субект,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив