Те са свързани с икономическия цикъл:
-циклична реклама-средсво за въздействие върху пазара и за разширяване на потреблението в състояние на подем на икономиката;
-антициклична-средсво за намаляване действието на неблагоприятните циклични фактори при депресия или при криза като се стимулира търсенето и се ограничават спестяванията;
-нециклична-засилва се или се ограничава в зависимост от обема на продажбите /при намалено търсене се засилва интензивността/.
Основната задача на рекламата е да запознае потенциалните купувачи с една стака или услуга, да я направи търсена и желана. Същевременно рекламата е призвана да поддържа изградения положителен образ за даден продукт да подхранва инереса и желанието, които поражда у потребителите. Следователно ролята на рекламата за рекламодателя и потенциалните купувачи не е еднозначна. За първият тя трябва да осигури изгодна реализация на предлаганите изделия и по-високи печалби за сметка на конкуренцията, а за вторите-нейната роля е да ги информира и стимулира готовността им за покупка.
Международната рекламна асоциация/IAA/през 1992г. в Барселона изтъква ползата от рекламата за обществото поради следните причини:
-тя стимулира конкурентното ценообразуване, обновяване и подобряване на продуктите;
-тя допринася за откриване на нови работни места;
-финансира образованието, спортни и културни събития;
-улеснява функционирането на масмедиите.
От изложеното до тук безспорно можем да кажем, че рекламата е необходима както за рекламодателите, така и за обществото, и за разпространителите и.
Детоксикация (прочистване) на черния дро...
Божествените закони за еволюция на Вселе...