Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2006 11:59 - Функции на рекламата на макро равнище
Автор: reklama Категория: Бизнес   
Прочетен: 4213 Коментари: 0 Гласове:
0



Те са свързани с икономическия цикъл:

  -циклична реклама-средсво за въздействие върху пазара и за разширяване на потреблението в състояние на подем на икономиката;

  -антициклична-средсво за намаляване действието на неблагоприятните циклични фактори при депресия или при криза като се стимулира търсенето и се ограничават спестяванията;

  -нециклична-засилва се или се ограничава в зависимост от обема на продажбите /при намалено търсене се засилва интензивността/.

    Основната задача на рекламата е да запознае потенциалните купувачи с една стака или услуга, да я направи търсена и желана. Същевременно рекламата е призвана да поддържа изградения положителен образ за даден продукт да подхранва инереса и желанието, които поражда у потребителите. Следователно ролята на рекламата за рекламодателя и потенциалните купувачи не е еднозначна. За първият тя трябва да осигури изгодна реализация на предлаганите изделия и по-високи печалби за сметка на конкуренцията, а за вторите-нейната роля е да ги информира и стимулира готовността им за покупка.

  Международната рекламна асоциация/IAA/през 1992г. в Барселона изтъква ползата от рекламата за обществото поради следните причини:

 -тя стимулира конкурентното ценообразуване, обновяване и подобряване на продуктите;

 -тя допринася за откриване на нови работни места;

 -финансира образованието, спортни и културни събития;

 -улеснява функционирането на масмедиите.

    От изложеното до тук безспорно можем да кажем, че рекламата е необходима както за рекламодателите, така и за обществото, и за разпространителите и.

 



Тагове:   макро,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив