Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2006 13:20 - Рекламата
Автор: reklama Категория: Бизнес   
Прочетен: 10254 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 24.07.2006 14:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Умелото проникване на фирмата на пазара има жизнено важно значение за нейното съществуване и просперитет.  Проникването/promotion/включва всички дейности,  свързани с въздействието и връзките на фирмата с пазар  и със съответните потребителски среди.Promotion се разбира като всяка форма на комуникация ,създаване на отношение ,напомняне или убеждаване на хората и или целеви групи за фирмата

както и всички стоки, услуги, марки, идеи,  и обществена дейност ,с които фирмата влияе върху обществото.

       За да се постигнат планираните положителни резултати е необходимо комуникационната политика да се реализира при комбинираното използване и разпространение на основните и елементи: разгласа и информация; връзки с обществеността /PR/; стимулиране на продажбите чрез допълнителни насърчения за покупка; лични продажби и спонсориране, и не на последно място рекламата.

       1. Възникване и развитие на рекламата.

Както казва Стюард Брит търговията без реклама, е все едно да намигнеш на момиче в тъмното и да чакаш да ти обърне внимание”. Рекламата е неотменен спътник на бизнеса. Тя възниква с появата на стоковото производство ,тъй като търговската дейност винаги е изисквала изтъкване на качествата на предлаганите стоки с цел да се подтикнат купувачите към извършване на определени покупки.

         В процеса на многовековното развитие на рекламната дейност са се  сформирали множество форми, видове, начини и средства за въздействие върху действителните и потенциалните купувачи на вътрешния и външния пазар.

    Рекламните средства в своята същност не са плод на модерното време.  Те са били твърде елементарни, но успоредно с развитието на търговията, те са се усъваршенствали, обогатявали и допълвали с нови и са придобивали нов по-модерен облик.

   Най -простите форми на търговската реклама са съществували още преди нашата ера. За такива свидетелстват например: разкопките на Помпей, където са намерени обяви за публични търгове, за игри на гладиатори ,за изгубени и намерени вещи и други .

  През Средновековието, въпреки затвореното натурално стопанство на феодализма рекламата макар и бавно получава по-натъшно развитие. През този перод все още приоритет има устната реклама, която се извършва както от непосредствените продавачи, така и от специални търговски глашатаи .Фирмите на магазините вече са били комбинирани с изобразен предмет и надпис.

    Рекламата получава голямо развитие след откриването на книгопечатането от Гутенмберг /1438/. Много скоро се получават първите печатни листовки, каталози и афиши .През 1631 г. във Франция се появява първата весникарска обява. В този перод се създават и първите рекламни агенции -1630г. в Париж. Появяват се и специализирани рекламни издания и нови рекламни средства като витрината на заведението, на магазина.

   Най-голямо развитие и широко разпространение получава рекламата през периода на капитализма най-вече  след Великата френска революция. Тя се превръща все повече в свързващо звено между продавача и купувача, без което трудно се прониква на пазара в условията на свободна търговия и конкуренция. Бързо се развива печатната реклама като за това спомагат не само рекламодателите, но и самите издателства –весници и списания, които получават големи приходи от това.

    Разширяват се използваните средства за реклама –в местата за продажба, по улиците, площадите, панаири.

   Мотивираната необходимост от реклама я прави по-агресивна и това води до нейното регламентиране, респективно до първия Закон за рекламата от 1891г. в Германия .

   В началото на 20 век се появява нов канал за комуникации и следователно за разпространение на рекламни съобщения, а именно радиото. През 1920г. в Питсбърг се поставя началото на радиорекламата.

   Световната криза през 30-те години на 20век унищожава по-голяма част от рекламните агенции.

Налага се коренна промяна в рекламата като фалшивите послания се заменят от добре подготвени и провеждани рекламни кампании, обръща се внимание на цялостния рекламен стил.

  Настъпва ерата на продажбения маркетинг, при който всеки производител се стреми да реализира продажби, чрез демонстрации, дегустации, отстъпки в цената и други .

  Необходимостта от научен подход при организиране на рекламните дейности налага тя да се преподава като научна дисциплина  в най-елитните университети – Харвард, Сорбоната и други.

     Нов силен тласък на рекламата след Втората световна война дава научнотехническата революция-телевизията, лазерните принтери, компютърната графика и други .

    И така до наши дни, когато новите технологии тяхното непрекъснато и бързо усъвършенстване доведоха до развитие на е-търговия и рекламиране в Интернет.  Те са важна предпоставка за бъдещите възможности на рекламата и комуникациите.




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив