Съществена роля, която рекламата играе за осведомявате на потенциалните купувачи за предлаганите от фирмата стоки и или услуги и за
подтикването към покупки я прави необходима, както за производителите, търговците така и потребителите. Следователно можем да заключим, че тя изпълнява следните функции:
-информационна-запознава предварително потенциалния кръг от купувачи с нова за дадения пазар стока или услуга чрез съобщаване на подбрани сведения за качеството ,цената, начините на употреба ,местата за продажба и да подтиква към покупка .
Информационната роля на рекламата включва: създаване на представа у купувача за свойствата на даден продукт, който е най-подходящ за задоволяването на определена потребност.
-стимулираща-създаването на нови потребности, което разширява покупките, а чрез това дава нов импулс за производството.
-напомняща-подържа осведомустта на потребителите на стоката на високо равнище подържа търсенето на дадена стока или услуга, което е непосредствено свързано с увеличаване на пласмента на фирмата.
-въздействаща-формира предпочитание към марката; отделя рекламираната стока от тази на конкурентите;изтъква предимствата и убеждава потребителя да купи именно нея.
За тази рекламна функция свидетелстват рекламите на белината “Ace”,където се казва че е по-добра от обикновенната, защото тя запазва дрехите по-бели и по-здрави, затова потребителя трябва да избере точно нея, респективно тази марка.
-социална-чрез въздействието, което оказва върху общественото мнение тя може да бъде използвана за подпомагане на някои социални задачи; за популяризиране и за налагане на някой социално значими идеи сред широката общественост в интерес на държавата и обществото като цяло.
Такава функция имат рекламите на кампанията ‘’Българската Коледа’’ ,събирането на средсва за пострадали от природни бедствия и други.
-икономическа-чрез разпространяване на сведения за условията и местата за продажби, за цените и характеристиките на дадени стоки и услуги, стимулира продажбите и има пряко въздействие върху финансовите резултати на рекламодателите като увеличава оборота и печалбите.