Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2006 15:19 - Функции на рекламата на микро равнище
Автор: reklama Категория: Бизнес   
Прочетен: 5570 Коментари: 0 Гласове:
0



    Съществена роля, която рекламата играе за осведомявате на потенциалните купувачи за предлаганите от фирмата стоки и или услуги и за

подтикването към покупки я прави необходима, както за производителите, търговците така и потребителите. Следователно можем да заключим, че тя изпълнява следните функции:

-информационна-запознава предварително потенциалния кръг от купувачи с нова за дадения пазар стока или услуга чрез съобщаване на подбрани сведения за качеството ,цената, начините на употреба ,местата за продажба и да подтиква към покупка .

   Информационната роля на рекламата включва: създаване на представа у купувача за свойствата на даден продукт, който е най-подходящ за задоволяването на определена потребност.

 -стимулираща-създаването на нови потребности, което разширява покупките, а чрез това дава нов импулс за производството. 

-напомняща-подържа осведомустта на потребителите на стоката на високо равнище подържа търсенето на дадена стока или услуга, което е непосредствено свързано с увеличаване на пласмента на фирмата.

  -въздействаща-формира предпочитание към марката; отделя рекламираната стока от тази на конкурентите;изтъква предимствата и убеждава потребителя да купи именно нея.

  За тази рекламна функция свидетелстват рекламите на белината Ace”,където се казва че е по-добра от обикновенната, защото тя запазва дрехите по-бели и по-здрави, затова потребителя трябва да избере точно нея, респективно тази марка.

  -социална-чрез въздействието, което оказва върху общественото мнение тя може да бъде използвана за подпомагане на някои социални задачи; за популяризиране и за налагане на някой социално значими идеи сред широката общественост в интерес на държавата и обществото като цяло.

   Такава функция имат рекламите на кампанията ‘’Българската Коледа’’ ,събирането на средсва за пострадали от природни бедствия и други.

-икономическа-чрез разпространяване на сведения за условията и местата за продажби, за цените и характеристиките на дадени стоки и услуги, стимулира продажбите и има пряко въздействие върху  финансовите резултати на рекламодателите като увеличава оборота и печалбите.



Тагове:   микро,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив