Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Вашият онлайн гид в света на рекламата!
Автор: reklama Категория: Бизнес
Прочетен: 137690 Постинги: 14 Коментари: 5
Постинги в блога от Юли, 2006 г.
 Рекламно послание-изразява същността на идеята, която рекламодателя се стреми да внуши на адресатите на рекламата. 

Основните изисквания към рекламното послание могат да се определят в това:

-да изразява главното съдържание на кампанията;

-да изгражда и защитава имиджа на рекламодателя;

-да се запомня лесно;

-да е ново неповторимо-единствен потребителски мотив;

-да подтиква към потребление;

-да се прилага в различни рекламни форми и по всяко време на рекламната кампания.

   Другия важен инструмент с помоща, на който се постигат  голяма част от рекламните цели е лозунгът.

Рекламен лозунг-той е основна рекламна константа и като такава трябва да бъде-изразителен, кратък, ясен и лесен за произнасяне, и запомняне.
След определяне на всичките елементи на рекламата-предмет, субект, цели ,послание и лозунг може да се пристъпи към изграждане на цялостния и вид.


Категория: Бизнес
Прочетен: 9613 Коментари: 0 Гласове: 0

Рекламата е призвана чрез обективна и компетента информация да подготвя съответните потребителски среди за въвеждането на нова стака или услуга на пазара; да съдейства за продажба; да разширява и стабилизира пласмента; да направлява потребителския вкус и други.  Тя е комплексна дейност, която може да има за предмет отделна стока, услуга, фирма, търговска марка, лице и прочие, но за да постигне желаните резултати при разработване на рекламната политика предприятието трябва да определи точно и ясно обектът, субектът и целите на  рекламата.

Предмет/обект/-в зависимост от извесността и положението на предприятието, и предлаганите от него стоки или услуги той може да бъде:

 -фирмата-институционална реклама;

 -търговската марка-маркова реклама;

 -стоката или услугата-стокова реклама;

  -комбинирана реклама.

При определяне на предмета е необходимо да се определи какво точно се нуждае от реклама

Субект-реципиента на рекламната комуникация отделно лице или група от хора, към които е насочено рекламното послание. Съществуват 3 категории субекти:

 -адресантът-индивидуалният реципиент, който винаги е конкретен;

 -целевата група-лица групирани по отношение на рекламният обект чрез общи цели, интереси и мотиви .
 -аудитория-съвкупност от  лица, които контактуват постоянно /в определен период/  с помоща на конкретни комуникационни канали. Тук се включват и лица, които не са потенциални купувачи, но до които достига рекламното послание.


Рекламни цели- най-общо рекламната цел може да се определи като популязиране на обекта на рекламата пред субекта, репективно сред някаква аудитория. Тя е вторична и производна от общата търговска цел на рекламодателя и зависи от останалите елементи на маркетинг-микса и най-вече от пласментната политика.

   При определяне на рекламните цели следва да се изхожда от степента на познаване и предпочитане на обекта на рекламата.

Категория: Бизнес
Прочетен: 13843 Коментари: 0 Гласове: 0

Те са свързани с икономическия цикъл:

  -циклична реклама-средсво за въздействие върху пазара и за разширяване на потреблението в състояние на подем на икономиката;

  -антициклична-средсво за намаляване действието на неблагоприятните циклични фактори при депресия или при криза като се стимулира търсенето и се ограничават спестяванията;

  -нециклична-засилва се или се ограничава в зависимост от обема на продажбите /при намалено търсене се засилва интензивността/.

    Основната задача на рекламата е да запознае потенциалните купувачи с една стака или услуга, да я направи търсена и желана. Същевременно рекламата е призвана да поддържа изградения положителен образ за даден продукт да подхранва инереса и желанието, които поражда у потребителите. Следователно ролята на рекламата за рекламодателя и потенциалните купувачи не е еднозначна. За първият тя трябва да осигури изгодна реализация на предлаганите изделия и по-високи печалби за сметка на конкуренцията, а за вторите-нейната роля е да ги информира и стимулира готовността им за покупка.

  Международната рекламна асоциация/IAA/през 1992г. в Барселона изтъква ползата от рекламата за обществото поради следните причини:

 -тя стимулира конкурентното ценообразуване, обновяване и подобряване на продуктите;

 -тя допринася за откриване на нови работни места;

 -финансира образованието, спортни и културни събития;

 -улеснява функционирането на масмедиите.

    От изложеното до тук безспорно можем да кажем, че рекламата е необходима както за рекламодателите, така и за обществото, и за разпространителите и.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 4214 Коментари: 0 Гласове: 0

    Съществена роля, която рекламата играе за осведомявате на потенциалните купувачи за предлаганите от фирмата стоки и или услуги и за

подтикването към покупки я прави необходима, както за производителите, търговците така и потребителите. Следователно можем да заключим, че тя изпълнява следните функции:

-информационна-запознава предварително потенциалния кръг от купувачи с нова за дадения пазар стока или услуга чрез съобщаване на подбрани сведения за качеството ,цената, начините на употреба ,местата за продажба и да подтиква към покупка .

   Информационната роля на рекламата включва: създаване на представа у купувача за свойствата на даден продукт, който е най-подходящ за задоволяването на определена потребност.

 -стимулираща-създаването на нови потребности, което разширява покупките, а чрез това дава нов импулс за производството. 

-напомняща-подържа осведомустта на потребителите на стоката на високо равнище подържа търсенето на дадена стока или услуга, което е непосредствено свързано с увеличаване на пласмента на фирмата.

  -въздействаща-формира предпочитание към марката; отделя рекламираната стока от тази на конкурентите;изтъква предимствата и убеждава потребителя да купи именно нея.

  За тази рекламна функция свидетелстват рекламите на белината Ace”,където се казва че е по-добра от обикновенната, защото тя запазва дрехите по-бели и по-здрави, затова потребителя трябва да избере точно нея, респективно тази марка.

  -социална-чрез въздействието, което оказва върху общественото мнение тя може да бъде използвана за подпомагане на някои социални задачи; за популяризиране и за налагане на някой социално значими идеи сред широката общественост в интерес на държавата и обществото като цяло.

   Такава функция имат рекламите на кампанията ‘’Българската Коледа’’ ,събирането на средсва за пострадали от природни бедствия и други.

-икономическа-чрез разпространяване на сведения за условията и местата за продажби, за цените и характеристиките на дадени стоки и услуги, стимулира продажбите и има пряко въздействие върху  финансовите резултати на рекламодателите като увеличава оборота и печалбите.

Категория: Бизнес
Прочетен: 5571 Коментари: 0 Гласове: 0

- Едно от широко разпространените е това на Американската асоциация по маркетинг:

Реклама е всяка форма на не лично представяне и лансиране на идеи, стоки или услуги, заплащана от точно определен източник”.

-         При конкурс проведен от американското списание ‘’Адвъртайзинг еидж’’ е получило признание следното оределение:” Рекламата е печатно, ръкопистно, устно или графично осведомяване за лице, стока, услуга или обществено движение изискващо от рекламодателя и заплащано от него с цел увеличаване на клиентите, получаване на гласове или публично одобрение.’’

 Тези две определения показват от една страна, че предметът може да бъде стока, услуга ,идея, човек или обществено движение и от друга страна, че рекламата се заплаща от рекламодателя.

-         Рекламният специалист Росър Рийвс, казва че ‘’Рекламата е изкуство за внедряване на единствен по рода си потребителски мотив в главите на най-голям брой хора при най-малки разходи’’

-         Принадлежността на рекламата към комуникационната система дава основание да се определи като платена форма на контролирано въздействие оказвано от определен рекламодател с помоща на средсвата за масова комуникация по представяне и налагане на стоки или услуги в интерес на явен източник.

-         Рекламата може да се определи като публично представяне на информация за стока с помоща на художествени, технически и психологически начини на въздействие върху целеви групи и аудитория, с цел да се предизвика поддържано или разширява търсенето и да се осъществят повече продажби и реализират по-големи доходи.

       Съвременната търговия започва от информацията и убеждението като рекламата не само осведомява за стоките и услугите, но и въздейства върху потенциалните купувачи и ги насочва към покупка. Чрез добре подбрана и оригинална рекламна дейност всички фирми се стремят да спечелят доверието на купувачите и да реализират по-изгодни условия на подажба.

     Рекламата е елемент на стоковата циркулация, поради което между нея, търговската политика и формирането на пласмента съществуват многобройни връзки. Тя заема важно място в системата на маркетинга и е свързана с излизането на стоката на пазара и организирането на пласмента. И като оновен елемент на маркетинга рекламата се извъшва в строго съответствие с неговите цели, функции, стратегия.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 15098 Коментари: 1 Гласове: 0
12.07.2006 13:20 - Рекламата

Умелото проникване на фирмата на пазара има жизнено важно значение за нейното съществуване и просперитет.  Проникването/promotion/включва всички дейности,  свързани с въздействието и връзките на фирмата с пазар  и със съответните потребителски среди.Promotion се разбира като всяка форма на комуникация ,създаване на отношение ,напомняне или убеждаване на хората и или целеви групи за фирмата

както и всички стоки, услуги, марки, идеи,  и обществена дейност ,с които фирмата влияе върху обществото.

       За да се постигнат планираните положителни резултати е необходимо комуникационната политика да се реализира при комбинираното използване и разпространение на основните и елементи: разгласа и информация; връзки с обществеността /PR/; стимулиране на продажбите чрез допълнителни насърчения за покупка; лични продажби и спонсориране, и не на последно място рекламата.

       1. Възникване и развитие на рекламата.

Както казва Стюард Брит търговията без реклама, е все едно да намигнеш на момиче в тъмното и да чакаш да ти обърне внимание”. Рекламата е неотменен спътник на бизнеса. Тя възниква с появата на стоковото производство ,тъй като търговската дейност винаги е изисквала изтъкване на качествата на предлаганите стоки с цел да се подтикнат купувачите към извършване на определени покупки.

         В процеса на многовековното развитие на рекламната дейност са се  сформирали множество форми, видове, начини и средства за въздействие върху действителните и потенциалните купувачи на вътрешния и външния пазар.

    Рекламните средства в своята същност не са плод на модерното време.  Те са били твърде елементарни, но успоредно с развитието на търговията, те са се усъваршенствали, обогатявали и допълвали с нови и са придобивали нов по-модерен облик.

   Най -простите форми на търговската реклама са съществували още преди нашата ера. За такива свидетелстват например: разкопките на Помпей, където са намерени обяви за публични търгове, за игри на гладиатори ,за изгубени и намерени вещи и други .

  През Средновековието, въпреки затвореното натурално стопанство на феодализма рекламата макар и бавно получава по-натъшно развитие. През този перод все още приоритет има устната реклама, която се извършва както от непосредствените продавачи, така и от специални търговски глашатаи .Фирмите на магазините вече са били комбинирани с изобразен предмет и надпис.

    Рекламата получава голямо развитие след откриването на книгопечатането от Гутенмберг /1438/. Много скоро се получават първите печатни листовки, каталози и афиши .През 1631 г. във Франция се появява първата весникарска обява. В този перод се създават и първите рекламни агенции -1630г. в Париж. Появяват се и специализирани рекламни издания и нови рекламни средства като витрината на заведението, на магазина.

   Най-голямо развитие и широко разпространение получава рекламата през периода на капитализма най-вече  след Великата френска революция. Тя се превръща все повече в свързващо звено между продавача и купувача, без което трудно се прониква на пазара в условията на свободна търговия и конкуренция. Бързо се развива печатната реклама като за това спомагат не само рекламодателите, но и самите издателства –весници и списания, които получават големи приходи от това.

    Разширяват се използваните средства за реклама –в местата за продажба, по улиците, площадите, панаири.

   Мотивираната необходимост от реклама я прави по-агресивна и това води до нейното регламентиране, респективно до първия Закон за рекламата от 1891г. в Германия .

   В началото на 20 век се появява нов канал за комуникации и следователно за разпространение на рекламни съобщения, а именно радиото. През 1920г. в Питсбърг се поставя началото на радиорекламата.

   Световната криза през 30-те години на 20век унищожава по-голяма част от рекламните агенции.

Налага се коренна промяна в рекламата като фалшивите послания се заменят от добре подготвени и провеждани рекламни кампании, обръща се внимание на цялостния рекламен стил.

  Настъпва ерата на продажбения маркетинг, при който всеки производител се стреми да реализира продажби, чрез демонстрации, дегустации, отстъпки в цената и други .

  Необходимостта от научен подход при организиране на рекламните дейности налага тя да се преподава като научна дисциплина  в най-елитните университети – Харвард, Сорбоната и други.

     Нов силен тласък на рекламата след Втората световна война дава научнотехническата революция-телевизията, лазерните принтери, компютърната графика и други .

    И така до наши дни, когато новите технологии тяхното непрекъснато и бързо усъвършенстване доведоха до развитие на е-търговия и рекламиране в Интернет.  Те са важна предпоставка за бъдещите възможности на рекламата и комуникациите.

Категория: Бизнес
Прочетен: 10255 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 24.07.2006 14:42
Търсене

Архив